2 miljoen euro extra investeringsruimte voor Knokke-Heist dankzij Regering Jambon 1

De Vlaamse gemeentebesturen krijgen de komende jaren in totaal 1,33 miljard euro extra middelen om te investeren in hun gemeente. Voor Knokke-Heist betekent dat concreet 2 miljoen euro extra budget. Dat is het gevolg van het nieuw Vlaams regeerakkoord: de Vlaamse overheid neemt de helft van de zogenaamde ‘responsabiliseringsbijdrage’ voor de betaling van de ambtenarenpensioenen over én geeft de gemeenten extra budget omwille van hun open ruimte. Dat bevestigt Vlaams parlementslid en fractieleider Cathy Coudyser in naam van de N-VA-ministers uit de Regering van Minister-President Jan Jambon.

Naast deze bijkomende financiering blijft ook het gemeentefonds, de belangrijkste inkomstenbron voor onze steden en gemeenten, de komende jaren elk jaar met 3,5% groeien.

De nieuwe Vlaamse regering wil de gemeenten meer financiële ademruimte geven zodat ze de komende jaren sterk blijven investeren.  “Dat komt niet alleen de inwoners ten goede, maar investeringen zijn ook een troef voor onze economie en creëren bijkomende jobs in Vlaanderen”, verduidelijkt Vlaams parlementslid Cathy Coudyser.

“Met dit geld kunnen we onze gemeente écht beter maken. N-VA Knokke-Heist stelt voor dat de gemeente met de bijkomende Vlaamse financiering investeert in ondergrondse en slimme afvalcontainers en in veiliger fietspaden, schoolomgevingen en wegen. Zo wordt Knokke-Heist netter, veiliger en duurzamer.” besluit Cathy Coudyser, ook gemeenteraadslid in Knokke-Heist.