Een slagkrachtige carnavalraad waar de carnavalisten het heft in handen nemen

Op 7 december 2013

Gemeenteraadslid Olivier Bodyn is tevreden dat het karrenreglement op tijd en in positieve zin bijgestuurd is.  Zo weet iedereen vroeg genoeg wat kan en niet kan.  Over de samenstelling van de carnavalraad werden toch wat opmerkingen geformuleerd tijdens de gemeenteraad.  Het is belangrijk dat er meer carnavalisten (karrenbouwers, groepen, horecazaken …) in de raad zetelen dan politici of ambrtenaren.    De taak van politici is enkel luisteren naar wat leeft bij de carnavalisten en zorgen voor de nodige veiligheid en goede gang van zaken.  Het kan voor N-VA dan ook niet dat een politieker voorzitter is van deze raad.  ‘We hadden liever gezien dat een carnavalist dit op zich neemt’ aldus Olivier Bodyn.  N-VA roept dan ook de carnavalisten op om zich alsnog kandidaat te stellen en de adviesraad te vervoegen.  Hoe meer ideeën en hoe meer constructieve voorstellen vanuit de carnavalwereld, hoe beter.  Dit toont echt aan dat carnaval leeft.