Gemeente en Club Brugge breiden sportcomplex uit

Op 29 mei 2015

Knokke-Heist en Club Brugge ondertekenden twee jaar geleden een intentieverklaring om samen een nieuw sportcomplex op te trekken. In 2018 moet de bouw beginnen, zodat de eersteklasser er vanaf 2019 kan komen trainen.

'Er komen onder meer vier nieuwe voetbalterreinen, een sauna en een verzorgingscentrum voor de spelers', zegt waarnemend burgemeester Ingrid Reubens (Gemeentebelangen). 'Het trainingscentrum krijgt ook een private parking, voorbehouden voor Club Brugge. Op de voetbalvelden zullen niet alleen jeugdspelers van 15 tot 16 jaar trainen, maar ook de A-kern van Club.'

Logo Knokke-Heist Voor de aanleg van het centrum vindt een onteigening plaats die de gemeente 1,5 miljoen euro zal kosten. 'De kosten van de uitbreiding worden geschat op ruim 4 miljoen euro', zegt Reubens. 'Club Brugge investeert zelf 10 miljoen euro in het project. Voor de inbreng van de financiële middelen van de eersteklasser wordt een erfpacht afgesloten van 50 jaar, verlengbaar met 49 jaar.'

Niet iedereen is echter positief over het project. 'Het is fantastisch dat een topclub haar naam aan Knokke-Heist wil verbinden', zegt Cathy Coudyser (N-VA). 'Maar de gemeente engageert zich om de gronden te verwerven, terwijl het nog niet duidelijk is of de eigenaars willen verkopen. Eigenlijk zou Knokke-Heist Club ook kunnen vragen om het logo van de gemeente in beeld te laten brengen telkens als de voetbalvereniging op televisie komt.' Verder vindt de N-VA het een goed idee om de spelers van Club Brugge te laten trainen met een truitje waarop het logo van Knokke-Heist staat. (nmi)