N-VA maakt inwoners Knokke-Heist burgemeester voor één dag

Op 3 september 2011

Vanmorgen, zaterdag 3 september tussen 10 en 12 uur, vond je N-VA Knokke-Heist terug in de deelgemeente Heist.  Bestuursleden luisterden naar de specifieke noden van de inwoners.   Deze N-VA actie werd gevoerd in alle kustgemeenten onder de naam ‘kustburgemeester voor één dag’. “Omdat de problemen en wensen van een kustgemeente en haar inwoners vaak verschillen van de rest van Vlaanderen, willen we de inwoners zelf ook aan het woord laten,” aldus Cathy Coudyser, afdelingsvoorzitter.

Inwoners van de kustgemeenten werden bevraagd aan de hand van enkele gerichte vragen.  Op die manier wil N-VA peilen naar de grootste uitdagingen die de inwoners voor hun gemeente of stad zien.  Het ging dan bijvoorbeeld over het evenwicht tussen de drukte eigen aan toeristische centra en de rust die inwoners vaak wensen.  Ook de vergrijzing van de kust en een beleid op maat van jonge gezinnen kwamen aan bod.

“Inwoners hebben vaak een goed beeld over het reilen en zeilen binnen hun wijk of gemeente.” aldus Cathy Coudyser. “Daarom vragen  we hen ook wat ze zouden veranderen als ze één dag burgemeester zouden zijn.  Wij kregen dan ook veel positieve reacties en heel wat bruikbare voorstellen.”

De actie loopt nog tot eind september.  Wie de enquête graag online invult, kan dat doen via de website www.n-va.be/knokke-heist

De antwoorden kunnen gemaild worden naar de secretaris van N-VA Knokke-Heist, Danny Bossaert, danny.bossaert [at] n-va.be.

Op basis van de antwoorden wil N-VA dan voorstellen uitwerken die op een duurzame manier tegemoet komen aan de verzuchtingen van de inwoners.