Vlaams parlementslid Cathy Coudyser boegbeeld voor de N-VA Music For Life-acties in West-Vlaanderen

Op 18 december 2014

Vlaams parlementslid Cathy Coudyser uit Knokke-Heist is het N-VA-boegbeeld voor de Music For Life-acties in West-Vlaanderen. Op haar suggestie heeft de N-VA gekozen om neuronale ceroïd lipofuscinosis (NCL) in de kijker te zetten, een groep van zeldzame erfelijke stofwisselingsziekten. N-VA Knokke-Heist verkoopt voor deze actie vissoep op de Kerstmarkt in Heist op zondag 21 december.

Net als vorige jaren steunt de N-VA ook dit jaar Music For Life van Studio Brussel. Samen met alle West Vlaamse N-VA-afdelingen maakt de partij van de laatste week van 2014 opnieuw ‘De Warmste Week’. Dit jaar wordt ingezet op weesziekten. Dit zijn zeldzame ziekten waarvoor vaak de nodige aandacht en financiële middelen voor onderzoek ontbreken. In navolging van minister-president Geert Bourgeois die vorig jaar peter was van de actie ten voordele van mucoviscidose en het Zeepreventorium in De Haan, is Cathy Coudyser dit jaar meter van de West-Vlaamse actie. In West-Vlaanderen zetten we neuronale ceroïd lipofuscinosis (NFL) in de kijker en steunen we BOKS vzw (een vzw die patiënten met stofwisselingsziekten en hun familie ondersteunt). Cathy Coudyser: “Ik heb zelf kunnen zien wat de ziekte teweeg brengt bij de kinderen van enkele goede vrienden uit Knokke-Heist. Daarom loont het om patiënten en hun familie een hart onder de riem te steken zowel op financieel als moreel vlak.”

- See more at: http://kmoinfo.typepad.com/kneistikrant/#sthash.UGSVrTNY.dpuf