Zoute Grand Prix heeft maturiteit bereikt

Op 16 oktober 2014

Met niet minder dan 130.000 bezoekers is de vijfde Zoute Grand Prix dit jaar een echte succeseditie. Dit evenement met internationale uitstraling is een meerwaarde voor de gemeente en een zegen voor de lokale economie. Nu het bedrijf achter het evenement een bepaalde maturiteit heeft bereikt, is het volgens de N-VA tijd om de gemeentelijke subsidie van 200.000 euro aan het evenement te evalueren, de noodzakelijke logistieke ondersteuning zoals politie, technische dienst, brandweer, opbouw, afbraak enz. mag behouden worden.

De N-VA is voorstander van dit soort evenementen en vindt het logisch dat er logistieke steun wordt voorzien. De financiële kant moet echter herbekeken worden. Cathy Coudyser:” In de kalme oktobermaand brengt de Zoute Grand Prix veel volk op de been, dat zorgt voor een levendige gemeente en extra inkomsten voor onze handelaars. Het bedrijf dat het evenement organiseert, heeft het concept gedurende vijf jaar met financiële steun van de gemeente kunnen uitbouwen tot een winstgevend succesverhaal. Het is een bedrijf geworden dat door haar succes eigenlijk op eigen benen kan staan. Als fractieleidster van de N-VA zal ik de gemeente vragen om de gemeentelijke subsidie van 200.000 euro die Zoute Grand Prix krijgt te herbekijken, zodat we nu ook andere evenementen - zoals bv.  Flamboyant - eenzelfde financiële ruggensteun kunnen geven. Dergelijke bedragen wenden we dus beter aan voor projecten die nog niet zelf bedruipend zijn. Zo kunnen niet alleen in oktober maar ook op andere momenten tijdens het jaar evenementen georganiseerd worden die het potentieel hebben om grote publiekstrekkers te worden. Om dit op een vlotte en veilige manier te organiseren, kunnen Zoute Grand Prix en andere evenementen blijven aanspraak maken op logistieke ondersteuning van de gemeente. “