De ijspiste tot 2027: een gemiste kans

Op 18 april 2022, over deze onderwerpen: Overheidsopdrachten

De concessie voor de ijspiste werd opnieuw gegund voor de periode 2022-2027 aan dezelfde exploitant als de vorige jaren. Een gemiste kans volgens Coudyser.

Afgelopen jaren hoorden we vaak kritiek op de ijspiste als zou het te weinig passen bij het imago van Knokke-Heist. Ook aansluiting met de horecazaken op het Verweeplein werd afgelopen jaren niet gevonden. In de concessieleidraad werd daartoe nochtans opgeroepen. Coudyser vraagt zich af waarom de gunning weinig bekendgemaakt is en enkel via de gemeentelijke website van Knokke-Heist. Daardoor waren maar twee kandidaten die een dossier indienden. "Het is mij vandaag, zelfs na schriftelijke vragen, ook niet duidelijk op basis waarvan een kandidaat uitgesloten werd waardoor automatisch de uitbater van de vorige jaren als enige kandidaat overbleef. Na bijkomende onderhandelingen en een laatste offerte blijkt uit het gunningsverslag dat ook de jury aangaf dat het concept weinig vernieuwend is en nog altijd niet volledig beantwoordt aan de wensen van het bestuur. Dan is de vraag waarom men toch gunt en de gunning niet stopzet. Men had daartoe nochtans het recht en voldoende motivatiegrond. Knokke-Heist verdient op dit vlak beter.” vindt Coudyser.