Fuifzaal in station Heist: Veiligheid optimaliseren en overlast beperken

Op 13 juni 2016, over deze onderwerpen: Politie & Veiligheid

Met het integreren van de zachte ontmoetingsactiviteiten van het huidige Ravelingen in het toekomstig Community House, bleven er vragen rijzen waar de fuiven voornamelijk van de carnavalsverenigingen in Heist dan kunnen doorgaan. Daar heeft de N-VA in het verleden meermaals op gewezen. Daarom onderhandelt de meerderheid vandaag met de NMBS over de huur/aankoop van het stationsgebouw in Heist. Volgens de N-VA fractie kunnen fuiven daar doorgaan indien er voldoende garanties geboden worden over de kwaliteit van de infrastructuur, het waarborgen van de veiligheid en het beperken van overlast.

De meerderheid gaf al enkele keren aan te zoeken naar een oplossing. Bij de budgetwijziging 2016 wordt er nu gezocht naar een ontwerper voor de ‘nieuwe fuifzaal’ in het station van Heist.  Daarvoor wordt een budget voorzien van 300.000 euro.  Fractieleidster Cathy Coudyser (N-VA): “Voor de N-VA is het belangrijk dat de fuiven in een veilige omgeving kunnen plaatsvinden en dat er voldoende ingezet wordt op technische voorzieningen om fuiven te organiseren en op geluidsdempende maatregelen.  Ook de veiligheid in de omgeving moet maximaal gewaarborgd blijven. Daarnaast is het belangrijk om de overlast tot een minimum te beperken. Dat zijn we verplicht aan de omwonenden. Het is daarom belangrijk voldoende parkeermogelijkheden, ook voor fietsen en bromfietsen te voorzien”, aldus fractieleidster Coudyser.

Meer informatie ?

cathy.coudyser [at] n-va.be