Jens Dhondt (20 jaar) sluit zich aan bij N-VA Knokke-Heist

Op 31 maart 2021, over deze onderwerpen: Afdelingsnieuws, Jeugd

Jens Dhondt, een 20-jarige student politieke wetenschappen engageert zich vanaf nu bij N-VA Knokke-Heist.  “Jongeren uit Knokke-Heist dichter bij de politiek brengen door te netwerken, te informeren en in dialoog te gaan. Want wij zijn de toekomst.” geeft Jens onmiddellijk mee.

Jens is een 20-jarige student politieke wetenschappen aan de VUB. Hij woont in Knokke-Heist met zijn ouders, jongere broer en zus. Hij engageert zich door de week in verschillende studentenverenigingen en hij is actief binnen de politieke simulatie van het Vlaams Jeugdparlement. Samen met een paar vrienden richtte hij onlangs ook Jong N-VA VUB op.  En hij kwam in de media met de campagne #erdoor.  “De jeugd moet veel vrijheden opofferen en de coronamaatregelen wegen zwaar door. Met die campagne #erdoor vragen wij  naar perspectief voor de jeugd in deze langdurige coronacrisis.” geeft Jens ons mee.   In het weekend is hij in Knokke-Heist en zet hij zich in als leider in de FOS.

Vanaf nu engageert hij zich ook graag voor N-VA in Knokke-Heist.  “Ik wil de stem van de jongeren in Knokke-Heist versterken.  Door meer in dialoog te gaan met Knokke-Heistse jongeren en ze op een aangename manier te informeren over politiek, kunnen we hier al een grote stap vooruit nemen.”  geeft Jens enthousiast mee.  Volgens Jens hebben jongeren minder interesse in de politiek terwijl in gemeenten belangrijke beslissingen genomen worden die hun dagelijks leven en hun toekomst mee bepalen.  En dan gaat het niet enkel over een jeugdhuis, jeugdactiviteiten of uitgaansmogelijkheden, maar ook over (verkeers)veiligheid, betaalbaar wonen, tewerkstellingskansen, meer natuur en propere lucht en water.

Jens wil daarom zoveel mogelijk bereikbaar zijn.  “Via sociale media kan je mij altijd contacteren.  Maar van zodra het virus onder controle is, wil ik tussen de jongeren en de burgers staan” vult Jens aan.  Hij wil praten met de mensen, weten wat leeft, ideeën capteren, maar ook nuance brengen en een constructief debat voeren.  Dat kan volgens hem informeel bij een frisse pint maar ook op meer georganiseerde wijze.

Het N-VA bestuur in Knokke-Heist verwelkomt Jens.  “Zijn enthousiasme, netwerk en vlotte tong en pen verruimen onze afdeling.  “Wij geven Jens alle kansen om zijn eerste stappen in de lokale politiek te zetten en zullen hem daarin begeleiden.” besluit Cathy Coudyser, Vlaams volksvertegenwoordiger en fractieleider voor N-VA in Knokke-Heist.