Op 2 juli 2012

Vier jongeren kiezen voluit om het N-VA project van Knokke-Heist mee gestalte te geven.  Het gaat om Jong N-VA voorzitter Joeri Luypaert, Stijn Flama, Nikky Laseure en Dascha Derudder.  ‘N-VA wil  de jongeren in Knokke-Heist echt een stem in de gemeenteraad geven.  Ze krijgen volop kansen bij ons.  We zijn blij dat ze die ook grijpen’ aldus Cathy Coudyser, lijsttrekker.

De jeugd gelooft in het N-VA project van Knokke-Heist!

Dat jongeren, ook in Knokke-Heist, geloven in N-VA is niet verwonderlijk’ begint Joeri Luypaert, voorzitter Jong N-VA, 20 jaar en net afgestudeerd aan het KA Knokke.  ‘Jongeren kiezen bewust en voor inhoud.  Het totale project van N-VA Knokke-Heist spreekt jongeren aan.  N-VA wil meer democratie en meer inspraak voor iedereen, ook voor de jongeren.  De overlast veroorzaakt door hangjongeren en de drugsproblematiek moet worden aangepakt.’ vindt Joeri.

‘Ook de jeugdraad moet zelfstandiger  haar mening, haar activiteiten en haar adviezen kunnen formuleren.  Adviezen komen van onderuit, vanuit de basis en mogen niet van bovenaf worden opgelegd.  Ook de nadruk op verbondenheid en  groepsgevoel vind ik bij N-VA terug’ vult Stijn Flama aan.  Stijn is 25 jaar en psychiatrisch verpleger in PC Sint-Amandus te Beernem. Hij is  opgegroeid in de KSJ  Knokke waar hij jarenlang een enthousiaste leider was.

‘Ook de voorstellen van N-VA rond betaalbaar wonen en kansen geven aan jonge gezinnen in Knokke-Heist , spreekt jongeren aan’ vult Dascha Derudder aan.  Dascha is 22 jaar, woont in Heist en is verkoopster te Knokke.  Volgens Dascha vormt de jeugd van nu de basis waarop Knokke-Heist moet verder bouwen.  ‘Zij zijn de jonge gezinnen van straks, die hier willen wonen en werken, die hier leven, ontspannen en hun vrije tijd doorbrengen. Zij zullen het zijn die de verenigingen verder uitbouwen en de buurtwerkingen ondersteunen.  Zi j moeten voor  een meer evenwichtige bevolkingspiramide zorgen.’

Nikky Laseure is 22 jaar en is na een aantal maanden au pair in Frankrijk  opnieuw gaan studeren.  Ze studeert voor podotherapeut en is mondig en avontuurlijk.  Ze deed mee aan Toast Kannibaal op VTM en aan de Glamour Wedstrijd van Kneistikrant  te Knokke-Heist. ‘Ik ben zeer geïnteresseerd in vreemde culturen. Ik pas mij gemakkelijk aan maar verwacht van nieuwe Vlamingen eveneens dat zij zich aanpassen aan onze cultuur en levenswijze’ zegt Nikky.

Jongeren krijgen echt kansen van N-VA in Knokke-Heist

‘Het zijn vier mondige en enthousiaste jongeren die niet bang zijn voor het avontuur.’ vult Cathy Coudyser, lijsttrekker aan.  ‘Bij ons krijgen ze echt kansen.  We zullen ze samen een prominente plaats op de lijst geven.  Ze krijgen geen concurrentie van uittredende schepenen of politiekers die al jarenlang meedoen en van geen wijken willen weten.   We zullen de jongeren opnemen, maar ze ook na 14 oktober niet aan hun lot overlaten.  Indien ze verkozen zijn, zullen we ze begeleiden en vorming aanbieden om zich als waardevolle gemeenteraadsleden te ontwikkelen.  We zijn dan ook verheugd dat deze jongeren de N-VA lijst vervolledigen.’ besluit  Cathy Coudyser.