N-VA Knokke-Heist maakt eerste plaatsen bekend voor 14 oktober

Op 13 juli 2018, over deze onderwerpen: Afdelingsnieuws

De N-VA in Knokke-Heist maakt vandaag de eerste plaatsen van haar lijst bekend. Het is een combinatie van ervaring en vernieuwing. De partij kan rekenen op uittredende gemeente- en OCMW-raadsleden, bestuursleden en nieuwe enthousiaste kandidaten. De N-VA is op 14 oktober het enige alternatief en wil iedere Knokke-Heistenaar een veilige thuis geven in een welvarend Knokke-Heist. Lijsttrekker Cathy Coudyser heeft alle vertrouwen in de kiezer.  “We hebben ook in Knokke-Heist nood aan een nieuwe politieke cultuur. We moeten nu de omslag maken. De toekomst ligt in handen van de N-VA”.

De uittredende gemeenteraadsleden vormen het cement en de hoekstenen van de lijst. Vlaams volksvertegenwoordiger Cathy Coudyser trekt de lijst. Gemeenteraadslid Fabienne Pottier staat op plaats drie. Collega’s Anne Maertens en Luc Dieltiens duwen elke een kolom van de lijst.  Cathy Coudyser: “Wij zullen onze ervaring delen met de nieuwe kandidaten en  kijken vol vertrouwen uit naar 14 oktober. Onze kinderen en kleinkinderen willen we een veilige thuis geven in een welvarende toeristische gemeente. Knokke-Heist staat voor heel wat uitdagingen o.a. op het vlak van wonen, mobiliteit en duurzaamheid. De motor van Knokke-Heist, de middenstand en de horeca, sputtert. Die kunnen we maar in gang krijgen met investeringen in meeting en eventtoerisme zodat Knokke-Heist het hele jaar door aantrekkelijk is. Van onze winkelstraten willen we bereikbare belevingswinkelstraten maken.  Als volkvertegenwoordiger wil ik  verder de verbindende kracht zijn om de belangen van Knokke-Heist ook in Brussel te verdedigen.  Ik ben ook niet bang om de pensée unique in Knokke-Heist te doorbreken.”

Op plaats twee komt nieuwkomer Jean-Paul Van Durme. Hij wil ervoor zorgen dat Knokke-Heist niet langer stilstaat.  “Minder auto’s, meer alternatief vervoer.  Randparkings en ondergrondse parkings nabij verkeersknooppunten of onder de publieke pleinen verminderen de  parkeerdruk voor bewoners.  We moeten ook opnieuw durven beslissen. Knokke-Heist is financieel gezond en kan belangrijke strategische en toekomstbepalende keuzes maken en zelf financieren.”

Junior Grassi krijgt -net zoals zijn nonkel Maxim Willems in 2012- de lijsttrekkersplaats van de tweede kolom. Junior Grassi: “Ik wil mij ten dienste stellen van de Knokke-Heistenaar en met een open vizier de vele verenigingen, de jeugd en de senioren dienen. Luisteren naar de bezorgdheden van de mensen is belangrijk in de politiek. Daar ga ik dan ook voor.”  De uittredende OCMW-raadsleden, Dr. Jean-Marc Gillardin en Katja Bataillie staan op de tweede en derde plaats van de tweede kolom.

Isabelle Goeminne, dierenarts en ook N-VA kandidaat voor de provincieraadsverkiezingen, krijgt plaats 4. Isabelle heeft bestuurservaring en beseft dat een zwijgende meerderheid nefast is voor Knokke-Heist. Isabelle Goeminne: “We moeten in Knokke-Heist af van de oude politieke cultuur en het decennialang machtsbastion van GBL, CD&V en Open VLD. Die omslag kan enkel met een nieuwe ploeg.”

Jacques Reyniers, havenmanager, sluit de top vijf af. De haven van Zeebrugge zorgt voor een grote tewerkstelling in de regio.  Jacques Reyniers : “Veel mensen uit Knokke-Heist werken rechtstreeks of onrechtstreeks voor de haven.  Ik wil lokaal en via de N-VA ook Vlaams en federaal de economische belangen van de haven combineren met het toeristisch potentieel van Knokke-Heist.”

De N-VA profileert zich als alternatief voor een decennialang machtsbastion dat stilaan wankelt. Lijsttrekker Cathy Coudyser besluit: “Dit bestuur neemt niet langer beslissingen en is niet meer eendrachtig. Achter de schermen ontwikkelt zich het spook van de strijd om de opvolging. Verdeel en heers, belangenverstrengeling, de arrogantie van de macht,… dat alles heeft hier de bovenhand. Het inhoudelijk debat in de gemeenteraad is volledig verdwenen door stilzwijgende, volgzame gemeenteraadsleden zonder dossierkennis. De inspraak van de burger is tot nul herleid, mede door geen, foute of misleidende informatie te geven. Met een beleid van brood en spelen wordt de burger afgeleid van wat zich werkelijk afspeelt in Knokke-Heist. Daar wil de N-VA verandering in brengen.”