N-VA vraagt 15 minuten gratis parkeren in de centrumstraten van Knokke-Heist

Op 28 oktober 2015, over deze onderwerpen: beleid gemeente, Lokale economie, Mobiliteit en openbare werken

N-VA vraagt om het parkeerbeleid in de centrumstraten zo aan te passen dat iedereen kan genieten van 15 minuten gratis parkeren. De partij behoudt  de verschillende parkeerzones voor korter of langer parkeren. Geert Deman zal woensdag op de gemeenteraad dit voorstel ter stemming voorleggen. Volgens Deman is het technisch haalbaar om de parkeerautomaten op die manier in te stellen. ‘Wie parkeert krijgt ofwel een gratis ticket van 15 min of betaalt slechts het tarief, geldig in die zone. Dit tarief begint  pas na een kwartier te lopen.  Hetzelfde voor het sms-parkeren.’

De N-VA is overtuigd dat dit vooral de inwoners die snel een boodschap moeten doen en dus ook de lokale middenstand ten goede zal komen.  Het is makkelijk voor de inwoners, tweede verblijvers en toeristen om snel en gratis een boodschap te doen.  Denk maar aan brood, vlees, apotheek, een krant of tijdschrift, een bestelling of herstelling ophalen, enz. ‘We komen daarmee tegemoet aan de vraag van Unizo en het NSZ.  In vele gemeenten wordt dit met succes ingevoerd.  Waarom dus niet in Knokke-Heist ?’ aldus Geert Deman.