N-VA vraagt versoepeling mondmaskerplicht

Op 26 augustus 2020, over deze onderwerpen: beleid gemeente, Politie & Veiligheid

N-VA roept het College van Burgemeester en Schepenen op om – in navolging van andere kustgemeenten – de mondmaskerplicht te versoepelen.

Volgens de N-VA heeft het geen zin om een mondmaskerplicht op het hele grondgebied van Knokke-Heist aan te houden.  “Deze maatregel is zeer ingrijpend, deze crisis zal nog lang aanhouden.  We moeten ‘leven’ met dit virus.  Dus zijn ‘slimme, aanvaardbare en draaglijke’ gezondheidsmaatregelen  nodig om deze marathon verder met zijn allen aan te kunnen.” weet Cathy Coudyser, fractieleider voor N-VA in Knokke-Heist.

N-VA Knokke-Heist stelt dan ook voor om volgende maatregelen af te kondigen en dan ook daarop te focussen, te sensibiliseren en te handhaven.

burgers hebben ten allen tijde een mondmasker op zak indien ze zich op het openbaar domein van Knokke-Heist begeven.
Mondmaskers blijven verplicht op plaatsen waar de anderhalve meter moeilijk te handhaven is : markten, de Gouden driehoek, drukke hoofdstraten en drukke pleinen of waar (tijdelijk) een evenement in open lucht plaatsvindt.

“Als N-VA blijven we vertrouwen op het gezond verstand van het leeuwendeel van de bevolking, tweede verblijvers en bezoekers van onze gemeente.   Met gerichte handhaving bereiken we veel efficiënter diegenen die hardleers zijn.  Samen houden we de gezondheidscrisis in Knokke-Heist onder controle.  1 september lijkt mij een ideaal moment voor de versoepeling.” besluit Coudyser.