N376 krijgt volwaardige fietsinfrastructuur

Op 21 februari 2019, over deze onderwerpen: Mobiliteit en openbare werken

De N376 is een drukke gewestweg die Brugge verbindt met de Nederlandse grens bij Sluis. Vlaams minister van Mobiliteit en Openbare Werken Ben Weyts geeft nu de opdracht een ontwerpstudie op te maken om deze verbindingsweg vlot en veilig voor te maken voor élke weggebruiker.

“De opdracht bestaat uit twee delen”, zegt Weyts. “Enerzijds wil ik de fietsende pendelaar de comfortabele fietsinfrastructuur bieden die hij verdient en anderzijds zorgen we met de inrichting van een rotonde en een carpoolparking voor vlot wegverkeer.”

N-VA Knokke-Heist reageert alvast tevreden met deze beslissing. “De N376 zal met 6 km nieuwe fietsinfrastructuur nóg meer pendelaars aan het fietsen krijgen”, zegt Cathy Coudyser, fractieleidster van N-VA Knokke-Heist. De rotonde in het noorden van de gewestweg zal het verkeer vlotter en veiliger doen verlopen en de carpoolparking kan een fijn alternatief betekenen om met meerderen in één auto de grens richting Nederland eens over te steken.