Nieuw Vlaams geld voor mobiliteit in Knokke-Heist

Op 24 december 2018

De investeringen van de Vlaamse Regering in Mobiliteit liggen deze regeerperiode 33% hoger dan in de vorige regeerperiode en dat wordt ook voelbaar in Knokke-Heist. Het Geïntegreerd Investeringsplan (GIP) van Vlaams minister Openbare Werken Ben Weyts (N-VA) bevat ook goed nieuws voor de mobiliteit in onze gemeente. “N-VA is al lang vragende partij voor een verbeterde doorstroming van het verkeer ter hoogte van het Maurice Lippensplein. Nu is er eindelijk een concreet perspectief” weet Vlaams volksvertegenwoordiger Cathy Coudyser.

Het Geïntegreerd Investeringsplan (GIP) van Vlaams minister van Mobiliteit en Openbare Werken Ben Weyts voorziet € 2 miljard voor 2019. Alles samen gaat er in de hele regeerperiode (2014-2019) maar liefst € 9,7 miljard naar de entiteiten van het beleidsdomein Mobiliteit en Openbare Werken – oftewel 33% meer dan in de regeerperiode 2009-2014,  toen het ging om € 7,3 miljard.

“Onze gemeente profiteert mee van deze investeringsgolf. ”, zegt Cathy Coudyser. “Die investeringen maken een voelbaar verschil voor de inwoners en regelmatige bezoekers van  Knokke-Heist.  We willen investeren in veilige en goede verbindingen voor alle weggebruikers. N-VA Knokke-Heist pleit al langer voor het aanpakken van de verkeerssituatie aan het Maurice Lippensplein.  Hiervoor wordt nu 500.000 euro voorzien.  Ook in het kader van de uitbreiding van het Zwin worden nog eens 300.000 bijkomende middelen ingezet.  ”