Park 58 erkend als natuurreservaat

Op 14 januari 2020, over deze onderwerpen: Leefomgeving, Natuur

Vlaams minister van Justitie en Handhaving, Omgeving, Energie en Toerisme Zuhal Demir heeft Park 58 officieel erkend als natuurreservaat. Door deze erkenning ontvangt Natuurpunt vanaf dit jaar jaarlijks beheersubsidies.

Minister Demir werkte op minder dan drie maanden tijd alle nog hangende natuurerkenningsdossiers weg. Maar liefst 682,5 ha extra natuur komt zo onder effectief natuurbeheer. Waaronder ook Park 58. Natuurpunt deed al vele jaren, met vele vrijwilligers, het dagelijks beheer en onderhoud van het gebied.  Nu worden ze daarvoor ook erkend en krijgen ze jaarlijks een beheerssubsidie. Er moet ook een toegankelijkheidsplan opgemaakt worden, zodat bezoekers maximaal kunnen genieten van de natuur die in Knokke-Heist floreert zonder de draagkracht van het gebied aan te tasten. N-VA Knokke-Heist is tevreden dat minister Demir dit mooie stukje Knokke-Heist definitief erkent als natuurgebied.