Sereen en waardig eerbetoon aan onze dierbare (COVID19) overledenen.

Op 15 oktober 2020, over deze onderwerpen: Lokaal sociaal beleid - OCMW

Gemeenteraadslid Fabienne Pottier (N-VA) stelt voor om in samenwerking met de geloofsgemeenschappen en onze lokale cultuurverenigingen de herdenking van onze overledenen een kwalitatief hoogstaand elan te geven.  Dit jaar vraagt ze ook een bijzonder eerbetoon voor de slachtoffers van COVID19 en hun familie.  “Met onze koren, zangers, muzikanten, fanfares, dichters en verhalenvertellers worden onze begraafplaatsen in november ondergedompeld in een warme gloed van muziek en poëzie en lokale levensverhalen.  Zo kan dit Reveilmoment uitgroeien tot een jaarlijks eerbetoon aan de wortels van onze gemeenschap Knokke-Heist.  Dit jaar in het teken zetten van COVID19 is een logische keuze want deze gezondheidscrisis treft ons allen.  Onze huisartsen, woonzorgcentra en AZ Zeno zijn vast bereid om er hun ervaringen te delen.”  De N-VA fractie voegt eraan toe dat dit eerbetoon corona-proof georganiseerd wordt.  “We hebben meerder plekken in de gemeente waar dit in veilige omstandigheden kan.  Met wat creativiteit moet dit lukken.  Iedereen snakt naar een vleugje cultuur en samenhorigheid. ” Besluit Fabienne Pottier.