Uit Het Nieuwsblad: "N-VA hekelt afgelasting laatste gemeenteraad"

Op 26 september 2018, over deze onderwerpen: Afdelingsnieuws, Stadsontwikkeling

Oppositiepartij N-VA hekelt de beslissing van het gemeentebestuur om de gemeenteraad van oktober af te gelasten. Omdat er amper drie punten geagendeerd staan, werd beslist om niet samen te komen. Maar volgens N-VA heeft de afgelasting ook het doel om de aandacht af te leiden van belangrijke dossiers zoals een tweede golf en de omstreden Tolpaertpolder.

“Die beide dossiers zijn al voorlopig vastgesteld, hebben alle openbare onderzoeken ondergaan, de bezwaren zijn behandeld en alle adviezen zijn binnen. Administratief zijn ze klaar en deze dossiers kunnen dus perfect behandeld worden in de gemeenteraad”, aldus Cathy Coudyser (N-VA).

Volgens de oppositie opent de nieuwe school De Pluim nu al deur om de Tolpaertpolder, landbouwgrond, in het stedelijk gebied te integreren. Daar worden later 450 woningen gebouwd door Compagnie Het Zoute, het vastgoedbedrijf van de familie Lippens. “Het dossier van de Tolpaertpolder is een mooi voorbeeld van de belangenverstrengeling in Knokke-Heist. Wij kunnen ons niet van de indruk ontdoen dat een en ander niet aan het licht mag komen voor de verkiezingen.

Bron: Het Nieuwsblad/Regionaal: Brugge-Oostkust, Wo. 26 Sep. 2018, Pagina 5