Heeft de Knokke-Heistenaar nood aan een overdekte petanquehall voor (internationale) wedstrijden?

Op 12 april 2022, over deze onderwerpen: Sportinfrastructuur

Petanque is een sympathieke en laagdrempelige sport voor allen, en is specifiek voor een ouder publiek. Petanque brengt ook mensen bij elkaar. Knokke-Heist investeerde de laatste jaren terecht fors in de aanleg van buurt-petanquevelden.

Tegelijk investeert de gemeente ook in onze 3 sportparken: Het Graaf Leopold Lippenspark, Molenhoek en straks wil men ook stadion De Taeye en Laguna omvormen tot een open sportpark. Daarbij wil men een ‘overdekte petanquehal’ of ‘boulodrome’ bouwen met 5 centraal gelegen velden voor internationale wedstrijden en 14 officiële wedstrijdvelden. Daarvoor is een bestek lopende en staat 700.000 euro gereserveerd. Maar met de stijgende bouwkosten en het uitgewerkte bouwplan zal snel blijken dat de kostprijs veel hoger zal liggen. “Alle begrip dat Knokke-Heist sportgemeente bij uitstek wil worden en dus ambitie toont maar heeft de Knokke-Heistenaar nood aan internationale petanquetornooien en 20 overdekte petanquevelden? Hoe veel zullen die velden gebruikt worden? Als we de belastingen niet willen verhogen, of de schuldenlast niet onnodig laten oplopen, zullen we slimme keuzes moeten maken.” aldus fractieleider Coudyser.