Dimitri Leuntjens

Wie is Dimitri?
Dimitri komt uit Ursel/Knesselare en woont sinds 2016 in de kustgemeente Knokke-Heist.

Hij kwam reeds vroeg op de arbeidsmarkt terecht, waardoor hij een breed spectrum aan werkervaring opdeed. Hij werkte zich op van productiemedewerker tot Office manager.
Momenteel werkt hij als Sales manager in de outsourcing van technische profielen.
Dimitri is gehuwd en heeft twee fantastische dochters. Zijn jarenlange ervaring als scheidsrechter bij verscheidene voetbalclubs waaronder RKFC, zijn engagement in Toneelkring Moerkerke, deelname aan dartstornooien tonen zijn maatschappelijke betrokkenheid aan.

Motivatie en politieke keuze
Reeds van jongs af aan was Dimitri geïnteresseerd in politiek.
Door zijn huwelijk kwam hij terecht in een Vlaams nationalistisch nest. Zijn echtgenote kwam reeds op voor de gemeenteraadsverkiezingen van 2018. Zijn schoonmoeder, Marleen De Mulder (gewezen provincieraadslid) maakte jarenlang deel uit van het N-VA bestuur te Oostkamp, Zijn schoonvader engageerde zich voor N-VA Tienen en Schoonzus bij N-VA Kortenberg.
Hierdoor begon Dimitri zich te verdiepen in de standpunten van N-VA en leerde hij het klappen van de zweep kennen.
Sinds oktober 2023 maakt Dimitri deel uit van het huidige bestuur van N-VA Knokke-Heist en engageerde hij er zich als secretaris.

Politiek engagement in Knokke-Heist

Als jong gezin is het goed leven in Knokke-Heist.  Toch moeten we waken dat jonge gezinnen hier kunnen blijven wonen want wij hebben personeel nodig in onze brede toeristische sector, zorg en bouwsector.  We moeten verder met jongeren die een band met Knokke-Heist hebben een stimulans te geven om goedkoper eigenaar te worden van een huis in onze gemeente.  Bij betaalbaar wonen is ruimte voor een divers woonaanbod op maat van onze inwoners (jongeren, alleenstaanden, jonge gezinnen met kinderen, ouderen…) en ook andere woonvormen zoals kangoeroewonen en zorgwonen nodig en nuttig.

Naast wonen blijft het evenwicht zoeken tussen werk en gezin belangrijk.  Voldoende flexibele kinderopvang is essentieel.  Daarnaast zijn boeiende opvanginitiatieven voor kinderen (speelpleinwerking, wonderwijs, jeugdkampen…) met voorrang voor inwoners van Knokke-Heist ook belangrijk.  Kinderen van tweede verblijvers of toeristen zijn welkom maar enkel als eigen inwoners voldoende tijd kregen om hun kinderen in te schrijven.

Verder wil ik graag meewerken aan een transparant en integer beleid in Knokke-Heist.