Bieke Vandekerckhove

Wie is Bieke?

Bieke is de jongste telg van een zevenkoppig gezin met een West-Vlaamse vader en Antwerpse moeder.

Zij is naar de kustgemeente Knokke-Heist komen wonen door de liefde. Samen met haar echtgenoot Jacky baat zij een kleine oldtimer garage uit in Westkapelle.

Bieke is van opleiding industrieel en klinisch scheikundig laborant. Na een tiental jaar wetenschappelijk onderzoek te hebben verricht op de dienst longziekten van de Universiteit van Antwerpen, verruilde ze de academische wereld voor de werkvloer en ging ze achtereenvolgens aan de slag als longfunctie technicus, data- en study nurse in het Antwerpse Middelheimziekenhuis en later als longfunctie technicus in het Brugse Sint Jan ziekenhuis.

Motivatie en politieke keuze

Bieke groeide op in een Vlaams-nationalistisch nest en via haar vader werd haar politieke interesse al van kinds af aan gewekt.

Hoewel ze geen geboren Knokke-Heistenaar is, ligt haar hart in onze gemeente.

Aangezien Bieke een integer, behoorlijk en evenwichtig bestuur van Knokke-Heist noodzakelijk acht, sloot zij zich aan bij N-VA Knokke-Heist.

Sinds december 2022 maakt Bieke deel uit van het bestuur van N-VA Knokke-Heist. Binnen het huidige bestuur engageert zij zich als organisatieverantwoordelijke.

Politiek engagement in Knokke-Heist

Door beroepsmatig in de zorg actief te zijn, liggen sociale zaken en welzijn haar vanzelfsprekend nauw aan het hart.

Haar inzet in de strijd tegen de windmolens te Westkapelle prikkelde haar interesse in de materie van milieu en natuur.

Met haar brede algemene kennis heeft ze ook interesse in andere domeinen zoals mobiliteit, parkeerbeleid, openbare netheid en buurtnetwerken.